confedecom-logo

Fes-te soci

La selecció valenciana revalida el títol de campiones d’Espanya

-María Fuentes lidera a l’equip amb un triomf individual que li portarà a l’Europeu de trail running. La selecció masculina sub23 també aconseguix la victòria i en dones es van penjar el bronze, idèntic resultat que els xics de la categoria de promoció

La selecció valenciana va revalidar el seu títol en el Campionat d’Espanya del trail running. Si l’any passat es va imposar en Sant Miquel de Balansat, a l’illa d’Eivissa, esta vegada ha pujat al més alt del podi a les muntanyes que envolten Oviedo. El triomf va ser tan paregut que l’alacantina María Fuentes va repetir el triomf indivual, un resultat que pràcticament assegura la seua presència al Europeu d’Eslovènia el pròxim mes de juny. La segona gran alegria del dia va arribar amb l’equip masculí sub23, que també es va penjar la medalla d’or. La Comunitat Valenciana va tornar amb altres dos medalles, esta vegada de bronze, gràcies al conunt femení sub23 i al masculí de categoria de promoció.

Fuentes, atleta de Benidorm entrenada per Arcadi Margarit, va protagonitzar una pressiona lluita amb Claudia Corral, la rival de Castella i Lleó a la qual només va aconseguir despenjar en les últimes baixades d’un circuit amb 22 quilòmetres i 1.200 metres de desnivell positiu. L’atleta de la selecció valenciana va travessar la meta en un temps d’1.45.16, mig minut per davant de Corral (1.46.47) i quasi quatre sobre la catalana María La Xica (1.48.59). Quarta va ser la castellonenca, d’Alfondeguilla, Júlia Font, que no portava en la seua plenitud per unes problemes físics però que va voler estar a Oviedo per a ajudar a revalidar el títol. La tercera que va puntuar va ser Vanessa Romero, quinzena. La Comunitat va superar a Catalunya (plata) i País Basc (bronze).

L’equip masculí va tindre un mal dia i va acabar en la novena posició després que la seua principal esperança, Andreu Blanes no tinguera bones sensacions al final d’una setmana en la qual va estar malalt i no es recupere a temps. El primer dels valencià va ser Cristian Álvarez, que va acabar el lloc vint-i-uné, dos per davant d’Óscar Bou (23) i tres de Blanes (24).

El segon triomf va arribar en la categoria sub23 amb una gran actuació de l’alacantí Marcos Sánchez *Deltell, segon individual, que va liderar a un equip en el qual Dídac *Marzá va ser quart i Javier Marco, dècim. Les dones també van brillar i van pujar al podi per a arreplegar la medalla de bronze La selecció valenciana, or, va superar a Madrid, plata, i Astúries, bronze.

La selecció femenina sub 23, subcampiones en 2025, va tornar a pujar al podi després d’acabar terceres en una prova dominada per Extremadura, que va acabar per davant de Catalunya. Rosada Campanini, quinta, va ser la millor de totes, amb un gran onzé lloc d’Elisa Cerezo, especialista en cross i 3.000 m obstacles, i un tretzé de Lucia Gil.

En les categories de promoció, la selecció masculina va ser tercera amb un equip molt compacte en el qual Oriol Saborit va ser sext i Jordi Peris, sèptim. Les xiques van ser octaves, amb Remei Gonzálvez denovena i Pilar Martínez vint-i-dosena.

Compartir en redes sociales